flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Аналіз

стану організації роботи зі зверненнями громадян

 в Ізюмському міськрайонному суді Харківської області

за 2020 рік у порівнянні з 2019 роком

 

   Організація роботи зі зверненнями громадян в Ізюмському міськрайонному суді Харківської області здійснюється відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 7.02.2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
   Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться  відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (зі змінами), а також методичного посібника територіального управління Державної судової адміністрації у Харківській області про порядок роботи зі зверненнями громадян, їх особистого прийому в місцевих судах (2007), Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року №30, за погодженням з Державною судовою адміністрацією України (зі змінами).
   Наказом керівника апарату Ізюмського міськрайонного суду Харківської області №68-од від 30.07.2014 року призначено відповідальною особою за ведення діловодства за зверненням громадян заступника керівника апарату Ізюмського міськрайонного суду Харківської області.  
   Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» та з метою належної організації особистого прийому громадян, наказом голови Ізюмського міськрайонного суду Харківської області №44-од від 07 квітня 2015 року, затверджено Порядок організації та проведення прийому громадян керівництвом суду (зі змінами).
   Особистий прийом громадян головою суду та керівником апарату суду ведеться  згідно затвердженого графіка, при виникненні невідкладних питань, прийом здійснюється поза графіком.
   Графік прийому громадян  розміщений на інформаційному стенді в зручному для огляду місці, також відповідна інформація розміщена на офіційній веб-сторінці суду веб-порталу «Судова влада України».
   Головою суду та керівником апарату суду ведуться журнали  особистого прийому громадян у яких зазначається: дата прийому, прізвище заявника, суть питання, результат розгляду.
   За 2020 рік головою суду та керівником апарату суду на особистому прийомі громадян було розглянуто 6 звернень. Громадяни звертались за консультаціями з питань  надання інформації про розгляд справи,  отримання інформації щодо порядку звернення до суду, та з інших питань щодо надання правової допомоги.
   У зв’язку з поширенням на території України коронавірусу COVID-19 та введенням Урядом України протиепідемічних заходів, з метою запобігання розповсюдженню особливо небезпечного вірусного захворювання, розпорядженням голови Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 16.03.2020 року №02-07/5 «Про впровадження протиепідемічних заходів», тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
   В Ізюмському міськрайонному суді Харківської області здійснюється облік надходжень звернень громадян в автоматизованій системі документообігу суду КП «Д-3», після реєстрації звернення передаються особі відповідальній за ведення діловодства за зверненнями громадян, яка реєструє їх в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.
   Кожному зверненню присвоюється реєстраційний індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника і порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги, що вказується в реєстраційному штампі.
   Після реєстрації звернення, того ж дня передається  на розгляд голові суду, який  проводить в день надходження  розгляд звернення з метою визначення належності порушених у ньому питань до повноважень суду, з визначенням відповідальних осіб, які будуть розглядати звернення, терміни розгляду, тощо.
   Результати розгляду звернення головою суду фіксуються в резолюції, яка складається з наступних елементів: прізвище виконавця, зміст доручення, термін виконання, особистий підпис голови суду, дата.
   Відповіді на звернення оформлюються на бланку суду та підписуються головою суду. Всі відповіді направляються заявникам рекомендованим листом, поштові повідомлення з підписами заявників про отримання листів долучаються до матеріалів справ за зверненнями.
   Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» авторам звернень надаються роз’яснення та відповіді, згідно чинного законодавства.
   Документи щодо розгляду звернень громадян розміщуються у справах у хронологічному порядку, кожне звернення оформлюється у м’яку обкладинку встановленого зразка із зазначенням усіх необхідних реквізитів, передбачених нормативними актами, та складається опис. Ведеться алфавітний покажчик прізвищ громадян, від яких надійшли пропозиції, заяви та скарги.
   Особливу увагу приділяється питанням організації прийому та вирішенню проблем, з якими звертаються громадяни таких категорій, як Герої Радянського Союзу, Герої Соціалістичної Праці, особи з інвалідністю внаслідок війни.
   Станом на 01.01.2021 року відсутній залишок нерозглянутих звернень громадян.
   За 2020 рік до Ізюмського міськрайонного суду Харківської області надійшло 14  письмових  та 6 усних звернень громадян. За аналогічний період за 2019 рік розглянуто 8 усних звернення громадян та 8 письмових звернень громадян.

Звернення (скарги) до Ізюмського міськрайонного суду Харківської області надходили за наступними категоріями:

на невидачу копії судових документів:

за 2019  рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії;

за 2020 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії.

на дії суддів (у тому числі етики поведінки)

за 2019 рік – до суду надійшло 1 звернення (скарги) даної категорії;

за 2020 рік – до суду надійшло 1 звернення (скарги) даної категорії.

на тривалий не розгляд справи і тяганину при розгляді:

за 2019 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії ;

за 2020 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії.

про незгоду з судовим рішенням:

за 2019 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії;

за 2020 рік  – відсутні звернення (скарги) даної категорії.

на несвоєчасне звернення до виконання судових рішень:

за 2019 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії;

за 2020 рік - відсутні звернення (скарги) даної категорії.

на організацію роботи суду:

за 2019 рік – відсутні звернення (скарги) даної категорії;

за 2020 рік – до суду надійшло 5 звернень (скарги) даної категорії;

інші питання:

за 2019 рік – до суду надійшло 7 звернень  (скарги) даної категорії;

за 2020 рік  –– до суду надійшло 8 звернень (скарги) даної категорії.

   Протягом 2020 року до  суду надійшло 3 дублетних звернення та 2 повторних звернення.

   Звернення громадян розглянуті у встановленні терміни, які обчислюються з дня наступного за днем їх надходження та реєстрації в журналі.

За строками розгляду звернення були розглянуті:

   Результати проведеного аналізу свідчать про те, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду та керівником апарату суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота.
   Керівництвом суду вживаються всі можливі заходи для вирішення питань громадян з метою уникнення письмових звернень з їх боку, за для чого в непоодиноких випадках прийом громадян здійснювався протягом робочого часу, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення  скарг.
   Головою суду та керівником апарату суду вживаються заходи щодо удосконалення роботи та недопущення виникнення порушень чинного законодавства, яке регулює роботу зі зверненнями громадян, а саме:

- щотижнево на оперативних нарадах звертається увага всіх працівників на необхідність дотримання правил трудової дисципліни працівників Ізюмського міськрайонного суду Харківської області при виконанні своїх службових обов’язків; проводяться інструктажі з працівниками апарату суду щодо етики поведінки працівника суду;

-  на нарадах суддів звертається увага на необхідність вжиття додаткових заходів щодо виключення тяганини при розгляді справ, недопущення інших процесуальних порушень при розгляді кримінальних та цивільних справ;

- постійно перевіряється реєстрація та передача справ з канцелярії суду суддям, відповідно до строків, встановлених законодавством;

- постійно здійснюється оновлення веб-сторінки суду для своєчасного інформування громадян;

- на веб-сторінці суду  створений і працює  розділ «Звернення громадян» на якому, розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян,  моніторинг  причин надходжень  звернень громадян, графіки особистого прийому громадян, чинне законодавство та нормативно правові акти щодо реалізації прав громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.